Říjen 2017

Trhni si, Malcolme! Sex Pistols: Never Mind The Bollocks (recenze)

30. října 2017 v 6:47 | C Jay |  Recenze
Jaképak řeči. Výročí jsme si připomenuli, o zpěvákovi mluvili, pojďme se po hlavě vrhnout do recenze alba Never Mind The Bollocks, Here's The Sex Pistols. Bude toho dnes hodně a bude to stát za to.

Hlas punku. Johnny Rotten (medailonek)

29. října 2017 v 15:55 | C Jay |  Medailonek
V souvislosti se včerejším výročím a zítřejší recenzí Never Mind The Bollocks nebude na škodu doplnit punkové medailonky dalším přírůstkem. Podívejme se dnes na život zpěváka a hlavního skladatele Sex Pistols Johnnyho Rottena. Řekneme si, kde se vzalo jeho jméno, proč si nepamatuje na nic do svých sedmi let nebo proč byl vděčným objektem bulváru…

SPECIÁL: Never Mind The Bollocks slaví čtyřicátiny

28. října 2017 v 10:59 | C Jay |  Speciál
Dnešní den je plný významných výročí. Češi si připomínají skorostoleté výročí založení Československa. V Americe zase vzpomínají na rok 1886, kdy byla na newyorském Ostrosvobody, odhalena světoznámá Socha svobody. A britský osmadvacátý říjen 1977 zase přinesl jednu z kultovních desek rockové historie - první a poslední album Sex Pistols Never Mind The Bollocks.

Kuriozitka: Cowbell verze Surprise, Surprise

27. října 2017 v 20:48 | C Jay
Nakoncertech užije člověk zábavu ve stovkách bodom. Jedním z důkazů budiž tento záznam vystoupení Billy Talent z roku 2013. Bubeníka Aarona Solowoniuka tam ve skladbě Surprise, Surprise doplnila skupinka fanoušků hrajících na kravské zvonce (případně na věci, které je připomínají). Tento nástroj je slyšet na studiové nahrávce, tady ale bylo hlavním cílem pobavit sebe i návštěvníky koncertu. A povedlo se.

Zemřel Fats Domino

26. října 2017 v 17:47 | C Jay
Závěr dnešního dne nebude bohužel veselý. Včera totiž opustila tento svět další rokenrolová legenda. Zemřel americký pianista a zpěvák Fats Domino. Bylo mu osmdesát devět let. Českým posluchačům zůstalo toto jméno poměrně neznámé. Může nám být ale blízké díky druhému dílu hry Mafia, na jejímž vynikajícím soundtracku měl tento umělec také svůj díl a zazněly v něm některé jeho písně. Ztráta je o to větší, že Fats Domino, stejně jako Chuck Berry koncertoval i v pokročilém věku. Čest jeho památce.

Nanopunk #37

26. října 2017 v 17:23 | C Jay |  Nanopunk

Song týdne: I Wanna Be Sedated (Offspring)

26. října 2017 v 17:07 | C Jay |  Song týdne
Songy, které by vás měly pořádně nakopnout, abyste se opravdu probudili, jsme si pouštěli už v lednu. Čas rychle letí a máme to tu zas. Dny se pomalu krátí a tma je pořád dřív. Pojďme si tedy představit další nakopávák. Proslulou I Wanna Be Sedated, tentokrát ale ne v podání Ramones, ale Offspring. Její budící účinek jsem dneska zakusil na vlastní kůži!

Hudba Ramones ve filmu

25. října 2017 v 19:40 | C Jay
Ukázali jsme si na seriálu Simpsonovi, že punku se daří pronikat do veřejného povědomí i jinak než ve zkreslených stereotypech a předsudcích, a sice skvělou muzikou. Jsou to však spíš příležitostné situace, kdy narazíte na punkovou pecku v nějakém filmu. Výjimkou jsou Ramones, jejichž energická a melodická muzika už pronikla do tolika filmů, že je možné jim věnovat samostatný článek…

Nanopunk #36

24. října 2017 v 16:38 | C Jay |  Nanopunk

Syrový plod Kurtovy pomsty. Nirvana: In Utero (recenze)

23. října 2017 v 21:32 | C Jay |  Recenze
V příštích dvou týdnech nás čekají skutečné punkové perly - nejprve Never Mind The Bollocks od Sex Pistols a hned na to třetí řadovka Ramones Rocket To Russia. Zkraťme si čekání poslechem další podařené desky se skoro kultovní pověstí. Třetí album Nirvany In Utero zůstává dodnes trochu ve stínu Nevermind, jakkoli se mnozí domnívají, že zcela zbytečně… mají pravdu?